top of page
  • Helena Livaić

Razgovor s profesoricom Marijom Jazvić

1. Koja Vam je najljepša uspomena iz gimnazije?  Nemam najdražu uspomenu, zato što ih je bilo doista puno. Išla sam u super razred, mi se i dan danas družimo. Sve mi je bilo lijepo. Od kartanja bele za vrijeme sata Vjeronauka i Glazbenoga, do rupa u kojima nas nitko nije čuvao, nego bismo otišli u kafić i tamo bi također kartali belu u nedogled. Također i uspomene s maturalca (o kojima ne smijem pričati haha). Što je još bilo dobro? Sve, jednostavno sve, hrpa lijepih uspomena koje su se doduše malo zamaglile, ali meni je sve u gimnaziji bilo lijepo.


2. Što biste savjetovali srednjoškolskoj sebi?  Rekla bih si da imam više samopouzdanja. I da prištići dolaze i odlaze cijeli život, iako to nije baš utješno.


3. Koji Vam je bio najgori, a koji najdraži predmet? 

Povijest, naravno! Najgori predmet, koji sam najmanje voljela učiti, je bila Biologija jer je bilo previše gradiva, a meni je to bilo apsolutno dosadno i onda sam to samo štrebala da bih imala pet. A najgora sam bila iz Fizike, definitivno. 


4. Navedite pet karakteristika vaših najdražih profesora.

Stručnost, volim kad ljudi znaju svoj predmet i kad se vidi na njima da uživaju. Humor mi je dosta važan. Jasna pravila i pravednost kao takva. Uz to volim ljude koji su skloni sarkazmu i koji na inteligentan način „spuštaju“ učenicima jer je to recimo meni bilo fora kad sam bila učenica (pozdrav razrednici Lalić). 


5. Navedite pet karakteristika koje niste baš cijenili kod profesora.  Nestručnost, kad se vidi da netko ne razumije to što predaje i ne zna objasniti. Sklonost ružnom ismijavanju. Ne volim kada profesori imaju očigledne favorite, koji štogod da naprave sve je savršeno. A nisam cijenila ni profesore koji daju odličnu ocjenu samo ako im učenici točno ponavljaju njihove riječi.


6. Radite li s nekim tko Vam je predavao? Kakav je osjećaj?

Da, radim s nekoliko ljudi koji su mi predavali i isprva je to bilo skroz bizarno, ali većina nastavnika ima drugačiji odnos u učionici naspram učenika i privatno između kolega, što me je iznenadilo. Uglavnom, čudno je iz uloge učenika uskočiti u ulogu ravnopravnih kolega, ali se brzo naviknete.


7. U kojoj ste klupi sjedili?

Predzadnja klupa srednjeg reda, tamo su bila cool djeca [smijeh].


8. Imate li savjet za preživljavanje gimnazije? Jeste li varali u školi? 

Prijatelji. Općenito ostvarivanje odnosa s drugim ljudima, što također učimo i vježbamo u toj fazi života. Prijatelji nam pomažu, s njima se veselimo i glupiramo, preživljavamo dosadu, radimo gluposti i mudre stvari, istražujemo sebe i svijet. Oni nas uče društvenim pravilima ponašanja koje inače ne bismo usvojili. I čine razdoblje srednje škole više nego podnošljivim. Što se tiče prepisivanja u školi, malo mi je neugodno reći, ali radila sam to. Prijateljica je rasturala engleski, a ja sam bila dosta loša pa mi je rješavala testove, a ja sam njoj ove iz povijesti. I na satu matematike bi po razredu kružili papirići s riješenim zadacima koji bi me često nadahnuli na točan odgovor. I iz njemačkog također, bilo je to jednostavno previše riječi za zapamtiti svaki drugi tjedan.

     

9.  Osjećate li nostalgiju?

Ne, ali mi tu i tamo nedostaje taj osjećaj bezbrižnosti. Fakultet je znatno zahtjevniji, a sve nakon njega je posao i odgovornost. U srednjoj školi sam bila najbezbrižnija i najzaštićenija i zapravo mi je bilo jako lijepo. Ne bih mijenjala apsolutno ništa, ali ne osjećam nostalgiju, veseli me moj život sad.


10. Da niste profesorica povijesti, što bi ste bili?

Ne znam, ja sam od osnovne škole htjela studirati povijest. Doduše, nisam mislila da ću raditi u svojoj srednjoj školi, ali sam uvijek htjela studirati povijest.


11. Neka učenička izjava koja vas je najviše nasmijala?

Joj, iskreno ne znam, nažalost nisam zapisivala te provale, ali u pravilu se dogodi nešto uz povijest. Tipa vođa Seljačke bune je bio ban Jelačić. Možda bih trebala početi zapisivati?


12. Poruka ili savjet za kraj?

Budite dobri jedni prema drugima i smijte se!



2 views

Comments


bottom of page