top of page
  • Petra Prosoli

Martin Leopold - uspješan i u školi i u sportu



1. Koje su bile tvoje ključne strategije za uspjeh u školi?

Ako govorimo za školu, za normalne testove, ocjene, odgovaranja… učim dan prije, stvarno mi se ne da učiti kontinuirano, kako bi to trebalo ići, ali ako govorimo za natjecanja, što se tiče ovih sportskih natjecanja to treniram inače.  Za geografiju se baš spremam, imamo skripte i sad učim već par tjedana sigurno…


2. Kako usklađuješ školske obaveze sa drugim aktivnostima i interesima izvan škole?

Pa nekad je malo gusto, imam često treninge, 4 - 5 puta tjedno, a i pogotovo sad kad su natjecanja onda je malo stiska s vremenom. Npr. sad je popodne škola, ujutro moraš učiti, kasnije ideš na trening, čak i ako ti ostane slobodnog vremena, više ti se ne da ništa drugo raditi. Nije uvijek loše, ali nekad treba odabrati prioritete.


3. Koja ti je bila najveća motivacija tijekom školovanja?

Iskreno, uvijek mi je najveća motivacija bila da vidim koliko mogu. Na atletici čak i ne toliko jer obično svaka škola koja prođe na državno ima nekoga tko trenira da ih malo povuče. Ali na geografiji pogotovo, da vidim koliko mogu. Inače se volim natjecati. "Obična škola" mi nije baš zanimljiva, jer ako naučiš, možeš dobiti dobru ocjenu, ali za natjecanja ne možeš sve naučiti napamet pa biti prvi, nego moraš baš razumjeti to što radiš. Motiviralo me to da vidim koliko mogu - gdje mi je maksimum.


4. Neki savjet za preživljavanje srednje škole?

Savjet? Pa ja ne znam kako sam ja to preživio, a sad trebam drugima dati savjet?! Ja bih savjetovao da probaju učiti redovito jer kad se to sve nakupi… ne znam ja ni sam kako to naučim. Ako dobro izabereš srednju školu, onda nije problem preživjeti jer te to zanima. Naravno, ne sve uvijek, ali više-manje te zanima to što radiš. Tako da prvo bih rekao da dobro izaberu srednju školu, a onda treba steći dobre navike, jednostavno. Ja nisam u osnovnoj školi baš imao dobre navike, nemam ni sad baš najbolje navike, ali treba od početka shvatiti to ozbiljno i ići će valjda, trebalo bi ići.


5. Koji su ti bili omiljeni predmeti u srednjoj?

Pa Geografija na prvom mjestu, normalno. Tjelesni neću ni spominjati, to je valjda svakom omiljen predmet.


6. Kako se osjećaš zbog završetka srednje škole?

U bilo kojem slučaju ne volim rastanke, tako da što više se bližimo kraju, to više razmišljam o tome i  nije mi baš drago, ali sam opet na neki način uzbuđen. Ne znam što me čeka pa jedva čekam vidjeti. S druge strane, navikneš se na cijelo okruženje, na profesore, na ljude oko tebe, voliš li ih ili ne voliš, naviknut si na njih, tako da mi je s te strane malo žao, ali treba okrenuti novi list, ne?


7. Koji su ti planovi za budućnost?

Planiram ići studirati u Nizozemsku, geografiju i prostorno planiranje, jer tamo bih htio nastaviti trenirati, zato što imaju super uvjete za treniranje. Nakon toga bih se definitivno htio vratiti u Hrvatsku - volim svoj kraj, volim svoje mjesto, tako da ne bih htio živjeti negdje vani baš, a i sigurno će mi biti teško otići odavde, ali jednostavno moram probati. A što želim raditi poslije fakulteta, stvarno nemam pojma. Ne želim raditi jedan posao cijeli život, pa mislim da je bolje kako ti dođe koja prilika, tako razmisliti o tome. Mislim da je čudno  očekivati da već sad znamo što želimo raditi cijeli život.


8. Koji savjet bi dao sebi u prvom razredu gimnazije?

Kad sam tek došao u srednju školu, mene nije bilo briga za apsolutno ništa, meni se apsolutno ništa nije dalo, prošao sam onako, tek toliko. Učio jesam za školu, ali nije mi se dalo ići na natjecanja, nije mi se dalo više ni trenirati. Definitivno bih si rekao da prije odem na natjecanje iz geografije jer u prvom razredu nisam bio. Dan danas žalim zbog toga, a osim toga, možda ne samo vezano za školu, nego vezano za ljude  oko sebe, definitivno bih si rekao da nisu svi tako bajni kako se čine na prvu. Bili smo još i online zbog korone, pa nismo se ni znali baš najbolje, tako da bih rekao da svakog nekako uzmem s dozom opreza.


9. Kako balansiraš sportsku ‘karijeru’ i školu?

Ne odrađujem sve školske obaveze uvijek, nekako mi je uvijek sport, bar meni u glavi, trening bio malo bitniji, treninge nisam propuštao nikad, a većinu vremena bih sve stigao za školu napraviti ili bih imao barem vremena za napraviti sve jer uvijek se nađe vremena da napraviš to što hoćeš. Pitanje je koliko ti se da, ali može se ako želiš i voliš jedno i drugo, mislim da se može, mislim da stvarno nije problem.



10. Neko najdraže sjećanje iz srednje?

Definitivno državno iz geografije iz 2. razreda ili čak državno sad iz atletike u 4. razredu. U 2. razredu taman je bila povijest i geografija u isto vrijeme i kako je još par nas iz škole išlo, dogovorili smo se da ćemo ići dan prije i ići doma dan kasnije i bilo nam je fenomenalno. Tad nam nije bilo u planu postići neki visoki rezultat pa smo se baš skroz opustili. Uživali smo, bilo nam je top. Isto tako, sad na državnom iz atletike, jedino što zamjeram je što je tako kratko. Dođeš jedan dan, odeš već drugi dan pa se ne stigneš ni zabaviti kako spada, ali je definitivno bilo odlično. Nemam nikakav događaj koji baš pamtim. Iskreno, maturalac nije bio ništa posebno po mom mišljenju - bili smo u Crnoj Gori. Koliko se sjećam, na dosta izleta nismo išli zbog korone… Više bih onda izdvojio, recimo proces, kad se pripremaš za natjecanje, jer ako ti je cilj samo pobijediti negdje i ne ostvariš to, bit ćeš deprimiran, ali ako ti je stalo do toga što radiš, baš onda ti je rezultat samo nagrada.


3 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page